مرکز تخصصی و جامع تولید و تامین فرآورده های گیاهان دارویی

لوگوی شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت

اگر می خواهید با نام گیاهان دارویی پر کاربرد و خواص شگفت انگیز ایرانی بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم این مطلب از شرکت سلامت محور پایتخت را مطالعه کنید.

فهرست نام گیاهان دارویی شناخته شده ی ایرانی

در زیر به نام برخی از گیاهان دارویی پر کاربرد و شناخته شده ی ایرانی اشاره می کنیم و چند مورد از خواص آنها را بر می شماریم.

  • نعناع : نعناع یکی از گیاهان دارویی موثر در درمان دیابت است. این دارو به صورت خوراکی مصرف می شود و سوخت بدن را افزایش می دهد. نعناع به کاهش وزن کمک می کند و بیماری قلبی را درمان می کند. این داروی گیاهی دارای اثرات ضد درد و ضد اسهال است و به کاهش دردهای مزمن در بدن کمک می کند.
  • بابونه : بابونه به طور کلی دارای چهار خاصیت دارویی است. این چهار خاصیت عبارتند از: خاصیت ضدالتهاب، خاصیت ضدسرطان، خاصیت ضدافسردگی و خاصیت ضدبیماری.
  • گل گاو زبان : گل گاو زبان نام گیاه دارویی بسیار پر خاصیت ایرانی است. این داروی گیاهی با توجه به داشتن خواص ضد التهابی، می‌تواند به درمان جوش و آکنه پوست بسیار کمک کند. یکی از خواص گل گاوزبان کمک به کاهش قند خون در افراد دیابتی است.
  • گل ختمی : این گیاه شاید شایعترین نام گیاهان دارویی که بیش از 2000 سال بعنوان دارو و ماده ی غذایی شناخته شده در میان ایرانیان است و دارای خواص متعددی از جمله: یک داروی ملین و ضد یبوست می باشد. برای کنترل التهاب به کار میرود و خونریزی رو متوقف میکند.
  • کاکوتی : از میان نام گیاهان دارویی نوبت به کاکوتی می رسد. طبع یا طبیعت کاکوتی گرم و خشک است و از جمله خواص این گیاه دارویی می توان به : خارج کننده رطوبات غلیظ از سینه و شش و رحم ، مقوی اشتها و بازکننده قولنج، مناسب اختلالات گوارش، اسهال و دل پیچه ، ضد التهاب و دردهای داخلی اشاره نمود.
  • بنفشه : طبیعت این گیاه دارویی سرد و تر است و از جمله خواص آن می توان به : مسهل صفرای روده و معده ، بوئیدن آن خواب آور است ، برطرف کننده عطش و تیزی خلط خون ، بسیار مفید در ذات الجنب و ذات الریه ، برطرف کننده سوزش‌ مثانه و مجاری ادرار ، بهبود درد کلیه ، تحلیل برنده ورم‌های لطیف
    نافع در سردردهای گرم و صرع اطفال.
  • پونه : برگ‌ های پونه دارای خاصیت های مختلفی از جمله : ضد التهاب، ضد باکتری، ضد ویروسی و ضداسیدی هستند. همچنین، این گیاه دارویی برای درمان مشکلات گوارشی، تسکین دردهای عضلانی و مفصلی، کاهش استرس و افزایش قدرت حافظه بسیار مفید است.
  • میخک : یکی دیگر از فهرست نام گیاهان دارویی، میخک دارای عطر و طعم خوبی است و از گذشته به‌عنوان ادویه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. میخک خواص درمانی و دارویی زیادی دارد حتی چوب میخک نیز برای سلامت بدن و درمان بیماری‌ها خواص فوق‌العاده‌ ای دارد. میخک طبع گرم و خشگ داشته و این گیاه سرشار از ویتامین C است و خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی دارد. از خواص دارویی میخک می‌توان به درمان سردرد، بیماری‌های دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش قند خون و موثر بودن در افراد دیابتی، کمک به کاهش وزن و لاغری، محافظت از کبد، کمک به سلامت دستگاه گوارش، استحکام استخوان‌ها، کمک به پاکسازی خون و… اشاره کرد.
نام گیاهان دارویی

نام گیاهان دارویی

انواع فرآورده های گیاهان دارویی ایران

فرآورده های گیاهان دارویی بسته به مواردی که باید مصرف شوند به انواع دسته های زیر تقسیم می شوند :

  • عصاره ها : اَفشُرِه یا عصاره نام ماده ای است که از گیاه یا میوه‌ ها با استفاده از روش هایی از جمله تقطیر یا فشردن یا جوشاندن با کمک یک حلّال مانند آب یا الکل به دست می‌آید. عصاره ها به 2 صورت مایع و پودری وجود دارند. عصاره ماده ای است که دارای بیشترین میزان مواد موثره گیاهی که خاصیت درمانی آن گیاه را شامل میگردد تشکیل می باشد.
  • اسانس ها : اسانس، ماده ای بسیار فرار است که طی یک فرآیند فیزیکی از یک گیاه معطر و خوشبو مانند نعناع و گل سرخ و غیره گرفته می شود. اغلب اسانس ها به دو صورت مایع و خشک وجود دارند که نوع مایع آن حالت روغنی دارند، این روغن به نام گیاهان دارویی ای است که از آن ها بدست آمده اند. به عنوان مثال، اسانس گل سرخ یا اسانس نعناع، از گیاهان گل سرخ و نعناع گرفته شده اند.
  • روغن ها : روغن گیاهی یا روغن نباتی یا روغن سبزیجات، در حقیقت تری‌ گلیسرید استخراج‌ شده از برخی گیاهان یا دانه های روغنی است. اصطلاح «روغن گیاهی» را می‌ توان تنها برای روغن‌ های گیاهی که در دمای اتاق مایع هستند تعریف کرد.
  • عرقیات : عرقیات یکی از پرمصرف‌ ترین شکل‌ های استفاده از گیاهان است. امروزه در ایران بیش از ۴۰ نوع گیاه وجود دارد که عرق‌ گیری شده و به صورت طبی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. عرقیات طبی در واقع رایحه، عطر یا اسانس گیاهانی می‌ باشند که آن را به آب اضافه می‌ نمایند. نام آنها نیز اغلب شامل نام گیاهان دارویی استخراج شده از آنها می باشد.

خلاصه مطالب برگرفته شده از دانشنامه ی ویکی پدیای فارسی.

تاریخچه ی آشنایی ایرانیان با نام گیاهان دارویی

استفاده از انواع فرآورده های گیاهان دارویی و آشنایی بالای مردم کشورمان با نام گیاهان دارویی پرکاربرد به سابقه ی طولانی سالیان متمادی استفاده از آنها در درمان انواع مشکلات جسمی و روحی ما ایرانیان برمی گردد که توسط پزشکان طب سنتی از دیرباز معرفی و تجویز می شده و تاثیرات مفید آنها به تجربه رسیده است.
پزشکانی همچون ابوعلی سینا که کتاب طب سنتی او با نام قانون قرن هاست در معتبرترین مراکز آموزشی و علمی جهان مورد استفاده و تحقیق قرار می گیرد و همچنان هر روز شگفتی هایی از زوایای علم طب سنتی را آشکار می نماید و به استفاده از طبیعت و شناخت نام گیاهان دارویی پر خاصیت برای درمان اغلب بیماری های رایج صحّه می گذارد.

جهت سفارش انواع فرآورده های گیاهان دارویی شامل عصاره ها، اسانس ها، روغن های گیاهی و معجون ها و عرقیات خالص و طبیعی با مشاوران بخش فروش شرکت سلامت محور پایتخت در تماس باشید.

مشاوره در خصوص ظرفیت خالی تولید محصولات

گفتگوی آنلاین با کارشناسان :

جهت دریافت مشاوره بصورت آنلاین در ساعات اداری می توانید از بخش گفتگوی آنلاین سایت که در پایین صفحه و سمت راست آیکون آن را مشاهده می فرمایید اقدام نمایید. و در صورت آفلاین بودن و خارج از ساعات کاری شرکت، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان از اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره با مدیر فروش :

مهندس زرقانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نویسنده مطلب :
تصویر سلامت محور پایتخت

سلامت محور پایتخت

اولین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری انواع گیاهان دارویی سلامت محور در کشور، بانک و مرکز فروش و تجارت انواع عصاره، اسانس و روغن های خالص و طبیعی، صادرات و واردات عمده انواع مواد اولیه گیاهی مورد نیازکارخانجات و صنایع داروسازی، غذایی و آرایشی بهداشتی، همچنین داروخانه ها و عطاری ها
شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جذاب باشد ...
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

شرکت سلامت محور پایتخت

دسته بندی محصولات

فقط تا 15 دی ماه فرصت دارید

خرید معجون ( ریچل ها ) با قیمت قبل