مرکز تخصصی و جامع تولید و تامین فرآورده های گیاهان دارویی

لوگوی شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت

هر آنچه درباره ی ریچل ها باید بدانیم عنوان مطلبی است که در ادامه از مجله سلامتی شرکت سلامت محور پایتخت می توانید آن را مطالعه نمایید.

ریچل چیست؟

یکی از بهترین روشهای فرآوری گیاهان دارویی ریچل یا همان مارمالاد گیاهی است. گاهاً دیده میشود بعضی از متخصصین در طب سنتی بر این باورند که برای تاثیر گذاری بیشترِ گیاهان دارویی باید گیاه به صورت خام استفاده شود و این نوع فرآورده گیاهی بهترین و موثرترین روشی است که گیاه به صورت خام مصرف شود.

ریچل به معنی ترکیبی از چند گیاه دارویی گفته میشود که میتواند از یک یا چند بخش گیاه تشکیل شده باشد. برای تهیه ریچل های گیاهی در شرکت سلامت محور پایتخت ابتدا گیاهان دارویی با دستگاه های مخصوص بدون دخالت دست شسته می شود تا بار میکروبی یا گردو غبار موجود روی گیاه کاملا پاکسازی شده و در خشک کن های مخصوص با دمایی کنترل شده خشک و سپس پودر میشود. این پودر با فرمولاسیون و ترکیبات خاص در حلال های متفاوت مانند عسل، شیره و …. در دما و شرایط خاص خوابانده میشود تا به غلظت خاصی برسد.

ضمن اینکه مارمالاد هر گیاه با فرمولاسیون و ترکیبات خاص خود آن گیاه تهیه میگردد.

ریچل ( مارمالاد) های گیاهی درمانی

  • ریچل های شرکت سلامت محور پایتخت تنها محصولات بازار است که دارای بافت گیاه می‌باشد . عرقیات میعانات گیاه است و عصاره ها شیرابه گیاهان هستند در صورتی که برخی مواد موثر در بافت گیاه است . بطور مثال : بارهنگ یا خاکشیر نه عرق دارند و نه عصاره دارند اما در محصولات ریچل ها به راحتی یافت میشوند.
  • ریچل ها مخلوط در عسل می باشد و عسل در تمام کتب طب سنتی مصلح عام گیاهان است (یعنی وقتی گیاهی با عسل تجویز می شود دیگر نیازی به مصرف مصلح آن گیاه نیست). این نکته مهمی در طب سنتی است . مورد دیگر آنکه قند موجود در عسل حمل کننده بسیاری از مواد موثر گیاهان درون خون است. عسل طبع ملایمی دارد و قند سرشار آن بسیار نیرو بخش است و ضد ضعف میباشد.
  • محصولات قبل از مصرف نیاز به هم زدن دارند چون اغلب محصولات گیاهی ته نشین میشوند.
  • ریچل ها درست است که نام یک گیاه را یدک میکشد به عنوان مثال مارمالاد میوه نسترن(روسا) اما در واقع ترکیبی از چندین گیاه موثر بر آن بیماری است. نسبت گیاهان استفاده شده طبق کتب طب سنتی مرجع ، صحیح و با رعایت مصلحات و بالانس سردی و گرمی استفاده شده مگر در مواردی که ایجاد طبع گرم در دارو مد نظر بوده است مثل ژنگویر(مارمالاد زنجبیل) یا لبوب کبیر(مارمالاد شقاقل).
  • تمام ریچل ها بر اساس اینکه غذای سالم است با تاثیر دارویی دارای طعم مطبوع است یعنی مزه تمام محصولات عالی است و خوش خوراک هستد به غیر از: ولگاریس/لاوندا/کلپوره و اورتیکا که به سبب وجود گیاهانی مانند بادیان و اسطوخودوس و مریم گلی و عدس الملک تلخ مزه اند . این خاصیت دارویی محصول است و کاری نمیتوان انجام داد.

نکات مهم در مورد ریچل ها

1- در تهیه ریچل ها از فرمولاسیونی استفاده شده که برای سیستم گوارش همه افراد با سن های متفاوت مناسب، زود هضم و سبک باشد.

2- ریچل ها حاوی بافت اصلی گیاهان هستند که این بافت در جوشانده عرق و یا عصاره به مقدار کافی وجود ندارد.

3- خاصیت اصلی و بارز بعضی گیاهان در فیبر موجود در آن گیاه است؛ تیم متخصص شرکت سلامت محور پایتخت تلاش کردند تا با حفظ این فیبرها که باز در جوشانده، عرق و عصاره کمتر دیده میشود به حفظ ارزشهای درمانی گیاه در این محصول برسند.

4- روش فرآوری گیاهان در این نوع محصول، روش فرآوری خوشمزه است زیرا طعم واقعی گیاهان باب طبع و میل همه افراد نیست و ما تلاش کردیم با وجود عطر اصلی گیاه طعمی خوب و عامه پسند لحاظ شود که هم از تمام خواص گیاه بهره مند باشد و هم خوشمزه در اختیار شما قرار بگیرد.

5- محصولات دارای شناسه نظارت بهداشتی(سیب سلامت) وزارت بهداشت و درمان می‌باشند.

در حال حاضر بهترین روش استفاده از گیاهان دارویی بصورت خام، تولید و فرآوری ریچل های گیاهی می‌باشد.

نحوه ی مصرف ریچل ها

پیشنهاد کلی ما حل کردن تمام محصولات در نصف لیوان آب ولرم و خوردن آن است . چرا؟ کلا چون این محصولات بافت گیاه در درون عسل است و خوراکی است ممکن است در ابتدا با معده های سرد مزاج نسازد و افراد احساس سنگینی معده مخصوصا در روزهای اول مصرف را بکنند که این به دلیل کم آبی بدن آنها و خشکی معده هم هست لذا حل کردن این محصولات در نصف لیوان آب ولرم و میل کردن آن تاثیرات را دو چندان میکند.

مشاوره در خصوص ظرفیت خالی تولید محصولات

گفتگوی آنلاین با کارشناسان :

جهت دریافت مشاوره بصورت آنلاین در ساعات اداری می توانید از بخش گفتگوی آنلاین سایت که در پایین صفحه و سمت راست آیکون آن را مشاهده می فرمایید اقدام نمایید. و در صورت آفلاین بودن و خارج از ساعات کاری شرکت، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان از اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره با مدیر فروش :

مهندس زرقانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نویسنده مطلب :
سلامت محور پایتخت

سلامت محور پایتخت

اولین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری انواع گیاهان دارویی سلامت محور در کشور، بانک و مرکز فروش و تجارت انواع عصاره، اسانس و روغن های خالص و طبیعی، صادرات و واردات عمده انواع مواد اولیه گیاهی مورد نیازکارخانجات و صنایع داروسازی، غذایی و آرایشی بهداشتی، همچنین داروخانه ها و عطاری ها
شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جذاب باشد ...
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

شرکت سلامت محور پایتخت

دسته بندی محصولات

فقط تا 15 دی ماه فرصت دارید

خرید معجون ( ریچل ها ) با قیمت قبل