مرکز تخصصی و جامع تولید و تامین فرآورده های گیاهان دارویی

لوگوی شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت

عصاره هیدروگلایکولی چیست؟

در ابتدای این مقاله با موضوع عصاره هیدروگلایکولی چیست به این موضوع می پردازیم که عصاره هیدروگلایکولی یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک حلال در بسیاری از فرآیندهای شیمیایی و صنعتی استفاده می شود. این ترکیب قابلیت حل کردن مواد آلی و غیر آلی را داراست و به عنوان یک حلال نیمه قطبی عمل می کند. عصاره هیدروگلایکولی به دلیل خواصش مورد توجه بسیاری از صنایع مختلف قرار گرفته است.

به طور کلی، حلال های قطبی مانند آب، متانول و اتانول بیشتر در استخراج ترکیبات قطبی مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که حلال های غیر قطبی مانند هگزان و دی کلرومتان در استخراج ترکیبات غیرقطبی استفاده می شوند. اکثر عصاره های گیاهی امروز با آب و اتانول از گیاهان استخراج می شوند که به این عصاره ها، عصاره هیدروالکلی گفته می شود که با تنظیم غلظت و یا تهیه عصاره خشک آنها در دارو سازی مورد مصرف قرار می گیرند.

عصاره گلایکولی چیست ؟

حال که دانستیم عصاره هیدروگلایکولی چیست در ادامه ببینیم عصاره گلایکولی چیست؟ عصاره گلایکولی در واقع نوعی عصاره گیری است که با استفاده از حلال الکل، پروپیلن گلایکول، بوتیلن گلایکول، آب یا مخلوط این حلال ها می توان اجزای بیوفنلی، تانن ها و تیامین ها، ترپن ها و آمینو اسیدها را استخراج کرد.

موارد استفاده عصاره گلایکولی

در ادامه ی مطلب و مقاله ی عصاره هیدروگلایکولی چیست به کاربرد عصاره ی گلایکولی می رسیم. کاربرد عصاره گلایکولی در صنایع آرایشی مرسوم می باشد. عصاره های مورد استفاده در فرآورده های آرایشی و بهداشتی باید ویژگی های خاصی داشته باشند که کمی متفاوت از عصاره هایی است که در داروسازی استفاده می شوند. پروپیلن گلایکول یا بوتیلن گلایکول به طور وسیعی در فرآورده های آرایشی استفاده می شوند.

گلایکول ها

مواد شیمیایی دسته‌ ی گلایکول باتوجه به مواد تشکیل دهنده، به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که هر دسته شامل زیر مجموعه‌هایی از مواد مشابه می‌باشد که عبارتند از: اتیلن گلایکول، پروپیلن گلایکول و بوتیلن گلایکول.

پروپیلن گلایکول یا بوتیلن گلایکول یک ماده مراقبت از پوست است که تقریباً در هر محصول پوستی وجود دارد. برای بهبود برخی از خواص محصولات مراقبت از پوست از این ترکیب استفاده می شود. در طول سال ها مطالعات بسیاری انجام شده است و نتایج نشان داده است که بوتیلن گلایکول، ماده ای مطمئن برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی است. با این حال، افراد با پوست بسیار حساس ممکن است هنگام استفاده از محصولات حاوی بوتیلن گلایکول دچار حساسیت یا آلرژی شوند. امیدواریم تا اینجا از مطالعه ی مقاله عصاره هیدروگلایکولی چیست مطالب مفیدی را آموخته باشید.

بوتیلن گلایکول چیست؟

بوتیلن گلایکول در واقع یکی از ترکیبات شیمیایی ارگانیک است که به عنوان حلال و ماده آغازین در سنتزها کاربرد دارد و در زیر شاخه‌ی الکل‌ها قرار می‌گیرد و یک حلال دوگانه دوست می‌باشد. بوتیلن گلایکول با خصوصیت منحصر به فرد خود توانایی حل شدن در تمامی حلال‌های قطبی وغیر قطبی را داراست.

از لحاظ ساختاری بوتیلن گلایکول و پروپیلن گلایکول هر دو الکل هستند و از لحاظ ساختار مولکولی مشابه می باشند اما از لحاظ کاربرد در محصولات با هم متفاوتند. پروپیلن گلایکول عموماً در محصولات غذایی استفاده می شود و بوتیلن گلایکول ها در محصولات آرایشی بهداشتی به عنوان یک حلال آلی می باشند.

حالا که دانستیم عصاره هیدروگلایکولی چیست ببینیم باید از کجا آنها را تهیه کنیم؟ شرکت سلامت محور پایتخت مرکز تخصصی تولید و تامین انواع عصاره های هیدروگلایکولی در کشور برای مصرف صنایع مختلف غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی آمادگی دارد تا انواع عصاره هیدروگلایکولی مورد نیاز را به مقدار زیاد بنا به درخواست و سفارش شما با مشخصات مورد نظرتان تولید و در کوتاهترین زمان تحویل نماید.

موارد مصرف مواد مؤثره گیاهان دارویی

پس از دانستن اینکه عصاره هیدروگلایکولی چیست به موارد مصرف آن می پردازیم. مواد مؤثره گیاهان دارویی (مانند اسانس ­ها، فلاونوئیدها، رنگ‌ها و عصاره‌ها) استفاده متعددی در صنایع آرایشی و مواد شیمیایی خانگی نظیر شامپوها، عطر، ادکلن، خوشبوکننده‌های هوا و … دارند. به طوری که، بدون استفاده از مواد مذکور، ساخت و تهیه بسیاری از این محصولات امکان‌پذیر نخواهد بود. زیرا، تهیه بسیاری از اسانس ­ها به روش شیمیایی یا غیر ممکن است و یا مواد شیمیایی حاصله اثرات زیانباری را خواهند داشت.

از آنجا که در فرآورده‌های صنایع بهداشتی و آرایشی تنها جنبه آرایشی نداشته و عمدتا درمان کننده نیز هستند. از این‌ رو سعی شده است که در تولید فرآورده‌ها مستقیماٌ از مواد مؤثره گیاهان دارویی استفاده شود. خواص این فرآورده‌ها بستگی به کمیت و کیفیت مواد مؤثره گیاهان دارویی و روش استخراج آنها دارد. به همین دلیل در اکثر کشورهای پیشرفته، انواع فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی مانند کرم ها، پمادها، حوله‌های بهداشتی، شامپوها، لوسیون ها، مواد پاک‌کننده و … از مواد موثره گیاهی ساخته شده و به بازار عرضه می‌گردند.

آرام آرام به پایان مطلب عصاره هیدروگلایکولی چیست نزدیک می شویم. به رغم رشد كنونی بازار فرآورده‌های آرايشی و بهداشتی با پايه طبيعی، اين گونه محصولات از قدمتی طولانی برخوردارند و در واقع پيشگامان كليه فرآورده‌های نوين محسوب میشوند. فرآورده‌های بهداشتی و آرايشی اوليه صرفاً بر مبنای اجزای طبيعی ساخته می شدند. در حال حاضر پس از نوآوری های ارزنده‌ای كه ظرف 50 سال گذشته در عرصه تكنولوژی صورت گرفته‌ است، جهان آرايش و بهداشت شاهد رقابت فشرده‌ای ميان فرآورده‌های طبيعی و محصولات شیمیایی است.

عصاره هیدروگلایکولی چیست؟ و چگونه استخراج می شود؟

عصاره هیدروگلایکولی چیست؟

تاثیرات ترکیبات فلاونوئیدی چیست؟

در پایان مقاله عصاره هیدروگلایکولی چیست به تاثیرات ترکیبات فلانوئیدی می پردازیم : ترکیبات فلاونوئیدی علاوه بر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، اثر لطيف‌كنندگی و مرطوب‌كنندگی بر روی پوست بدن را نیز دارند. فلاونوئیدها ترکیبات آروماتیک و معمولا زرد رنگی هستند که بیش از 5000 نوع فلاونوئید در منابع گیاهی و طبیعی شناسایی شده اند. رایج ترین فلاونوئید ها عبارتند از کورکومین، سیلسی مارین و پیکنوژنول ها هستند که این مواد به علت داشتن حلقه های فنل و پیران، از دیدگاه شیمیایی جزء مشتقات بنزوپیران طبقه بندی می شوند. بنابراین به منظور استخراج موادموثره گیاهی مورد استفاده در صنایع آرایشی می توان از انواع حلال های گلایکولی استفاده کرد.

حالا که همه چیز را درباره ی عصاره هیدروگلایکولی چیست دانستید! وقت را از دست ندهید و همین حالا اقدام کنید. با شرکت سلامت محور پایتخت از طریق بخش گفتگوی آنلاین و یا شماره های مندرج در پایین صفحات سایت تماس بگیرید تا عصاره های متنوع را به روش هیدروگلایکولی به صورت عمده یا سفارشی براساس ظرفیت های خالی موجود شرکت برای شما تولید کنیم.

مشاوره در خصوص ظرفیت خالی تولید محصولات

گفتگوی آنلاین با کارشناسان :

جهت دریافت مشاوره بصورت آنلاین در ساعات اداری می توانید از بخش گفتگوی آنلاین سایت که در پایین صفحه و سمت راست آیکون آن را مشاهده می فرمایید اقدام نمایید. و در صورت آفلاین بودن و خارج از ساعات کاری شرکت، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان از اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره با مدیر فروش :

مهندس زرقانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نویسنده مطلب :
سلامت محور پایتخت

سلامت محور پایتخت

اولین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری انواع گیاهان دارویی سلامت محور در کشور، بانک و مرکز فروش و تجارت انواع عصاره، اسانس و روغن های خالص و طبیعی، صادرات و واردات عمده انواع مواد اولیه گیاهی مورد نیازکارخانجات و صنایع داروسازی، غذایی و آرایشی بهداشتی، همچنین داروخانه ها و عطاری ها
شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جذاب باشد ...
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

شرکت سلامت محور پایتخت

دسته بندی محصولات

فقط تا 15 دی ماه فرصت دارید

خرید معجون ( ریچل ها ) با قیمت قبل