مرکز تخصصی و جامع تولید و تامین فرآورده های گیاهان دارویی

لوگوی شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت

خرید روغن زیتون 100% خالص، طبیعی و ارگانیک و همچنین باکیفیت تضمینی را می توانید در شرکت سلامت محور پایتخت ثبت سفارش نموده و تهیه نمایید و در محصولات تولیدی خود از این فرآورده ی پرخاصیت استفاده نمایید.

در این مطلب با زیتون و درخت آن و خواص بی نظیرش و نیز انواع زیتون قابل کشت در کشور و همچنین بهترین مکان برای خرید روغن زیتون مرغوب و باکیفیت بیشتر و بهتر آشنا خواهید شد. پس با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

درباره درخت زیتون چه می دانیم؟

در اولین گام از مطلب خرید روغن زیتون به شناخت درخت زیتون می پردازیم. درخت زیتون یکی از درختان مهم و بسیار مورد استفاده در مناطق معتدل و نیمه بیابانی است. این درخت که عمدتاً در مناطق جنوبی اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه یافت می شود، به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی خشک و حاصلخیزی خاک، در کشاورزی و تولید روغن زیتون بسیار مهم است. درخت زیتون با برگ های خزان و تیره و شاخه های چوبی قوی، قدمتی بسیار طولانی و تاریخچه ای باستانی دارد. از میوه های درخت زیتون نیز علاوه بر تولید روغن، می توان در تهیه مربا، ترشی، زیتون پرورده و سایر محصولات خوراکی استفاده کرد.

خرید روغن زیتون

خرید روغن زیتون

خواص درمانی روغن زیتون

قبل از هرچیز در ادامه ی مطلب خرید روغن زیتون بهتر است کمی با خواص روغن زیتون باکیفیت آشنا شویم.

  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی
  • کاهش فشار خون بالا
  • کاهش التهابات مفاصل و بهبود علائم التهابی
  • حفظ سلامتی مغز و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از پیری مغزی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل دیابت و سرطان
  • افزایش سلامت پوست و مو
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های انسدادی ریوی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی
  • کاهش عوارض پس از تمرینات ورزشی

زیتون محصول کدام شهرهای ایران است؟

در خرید روغن زیتون باید بد نیست بدانیم که این محصول در کدام شهرهای کشورمان تولید می شوند؟ زیتون محصولی است که در برخی از شهرهای ایران تولید می‌شود. اما برخی از شهرها به عنوان مراکز تولید و صادرات زیتون در ایران شناخته می‌شوند. برای مثال، شهرستان رودبار و منجیل در شمال کشور و مشهد در شمال شرق کشور و هرمزگان در جنوب کشور مهمترین مناطق تولید زیتون مرغوب در ایران شناخته می‌شوند. این مناطق به دلیل شرایط اقلیمی و خاکی مناسب و همچنین دسترسی به منابع آبی، توانسته‌اند تولید زیتون با کیفیت و برتر را به جایگاهی متمایز در بازارهای داخلی و خارجی برسانند.

انواع زیتون در بازار داخلی کدامند؟

  • زرد
  • روغنی محلی
  • ماری
  • فیشمی
  • بربر
  • دزفول
  • زاهدی
  • دکل
  • خستاوی
  • روغنی گرگان

در ادامه ی مطلب خرید روغن زیتون، شما را با مشخصات ظاهری انواع زیتون های شناخته شده و معروف آشنا می کنیم و کمی درباره ی آنها توضیح خواهیم داد.

1. زیتون زرد

این زیتون بزرگترین میزان سطح زیر کشت زیتون در ایران را به خود اختصاص داده است. خاستگاه این گونه از زیتون ایران است. شکل میوه نسبتاً کروی شکل و وزن متوسط آن بین ۴ تا ۵ گرم و وزن هسته ی این رقم حدود ۰.۴ تا ۰.۶ گرم است. رقمی پرمحصول بوده و متوسط عملکرد در هکتار به ۸ تن می رسد. این رقم دو منظوره است و میزان روغن آن در حدود ۲۳-۲۱ درصد میباشد.

۲. زیتون روغنی محلی

در ادامه ی مقاله ی خرید روغن زیتون به نوع زیتون روغنی محلی می رسیم. از نظر میزان سطح زیر کشت زیتون دومین رقم در کشور محسوب می شود. خاستگاه این رقم ایران است. میانگین وزن میوه در این رقم از زیتون بین 4 تا 5 گرم و وزن هسته ی آن بین ۰/۴ تا ۰/۵ گرم می باشد. شکل ظاهری میوه در این رقم کشیده نامتقارن و دارای نوک برجسته در انتهای آن میباشد. عملکرد و میزان برداشت این رقم بالا و حدود ۸ تن در هر هکتار است. این رقم با ۲۷ تا ۲۹ درصد روغن، بیشترین راندمان در استخراج روغن زیتون را دارا می باشد.

۳. زیتون ماری

خاستگاه این رقم ایران است. وزن میوه این رقم معمولاً حداکثر به ۳ گرم می رسد. وزن هسته آن نیز بین ۰.۴ تا ۰.۵ گرم است. زیتون ماری اولین نوع قابل برداشت است. عملکرد این رقم حدود شش تن در هر هکتار است. این نوع از زیتون بیشتر به عنوان کنسرو زیتون استفاده می شود.

4. زیتون فیشمی

این رقم زیتون به شکل بیضی و وزن میوه ی آن بین ۴ تا ۶ گرم و هسته آن نیز حدود ۰.۸ گرم است. عملکرد این رقم بالغ بر ۱۰ تن در هر هکتار است و معمولاً بیشتر برای کنسرو زیتون از آن استفاده می شود.

۵. زیتون بربر

وزن این رقم از زیتون ۳/۳ گرم و شکلش کروی میباشد و مناسب برای جنوب کشور است. عملکرد این رقم پر محصول بالغ بر ۴۰/۶ تن در هر هکتار است. زمان برداشت این رقم در نیمه آبان ماه هر سال بوده و برای تهیه روغن زیتون از آن استفاده می شود.

عصاره روغنی زیتون یکی از محصولات پرکاربرد و 100% خالص، طبیعی و ارگانیک شرکت سلامت محور پایتخت می باشد. جهت خرید روغن زیتون با کیفیت توصیه می کنیم از این محصول هم دیدن فرمایید.

۶. زیتون دزفول

این رقم زیتون به شکل کروی و وزنش ۶ گرم که مناسب برای جنوب کشور است. عملکرد این رقم خوب بالغ بر ۱۸ تا ۲۰ تن در هر هکتار است. زمان برداشت در نیمه آبان ماه و دو منظوره یعنی برای مصرف و کنسرو زیتون از آن استفاده می شود.

۷. زیتون زاهدی

وزن این رقم زیتون حدود ۶ گرم بوده و شکلش کروی می باشد که مناسب برای جنوب کشور است. عملکرد این رقم از زیتون تقریباً خوب و بالغ بر ۳۷/۵ تن در هکتار می باشد، زمان برداشت آن در نیمه مهر ماه بوده و برای تهیه روغن زیتون از آن استفاده می شود.

۸. زیتون دکل

این رقم از زیتون به شکل کروی و وزن آن در حدود ۵/۳ گرم است که مناسب برای جنوب کشور است. عملکرد این رقم خوب بالغ بر ۳۷ تن در هکتار و زمان برداشت آن در اوایل آبان ماه می باشد.

۹. زیتون خستاوی

وزن این رقم از زیتون تقریباً ۴/۸ گرم و شکل آن کروی می باشد. عملکرد این رقم بسیار خوب بوده و بالغ بر ۴۰ تن در هر هکتار می باشد و زمان برداشت آن در اوایل آبان ماه می باشد.

۱۰. زیتون روغنی گرگان

این رقم زیتون به شکل بیضی و وزنش ۴/۵ گرم است. عملکرد این رقم خوب بالغ بر ۲۲ تن در هکتار، زمان برداشت در اواخر آبان و برای تهیه روغن استفاده می شود.

امیدواریم تا اینجای مطلب خرید روغن زیتون از مطالعه آن بهره لازم را برده باشید و با انواع گونه های زیتون آشنا شده باشید.

خرید روغن زیتون از شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت یکی از بهترین مراکز تولید و فروش روغن زیتون با کیفیت بالا است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های روز و استفاده از بهترین مواد اولیه، روغن زیتونی با مزه و عطری بی‌نظیر تولید می‌کند. با خرید روغن زیتون از شرکت سلامت محور پایتخت، میتوانید از خواص بی‌شمار این روغن عالی برای سلامتی خود بهره‌مند شوید. علاوه بر این، شرکت سلامت محور پایتخت تضمین کیفیت و اصالت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و به صورت آنلاین و حضوری محصولات خود را به مشتریان عرضه می‌کند. از این رو، خرید روغن زیتون از شرکت سلامت محور پایتخت بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال خرید یک محصول با کیفیت و ارزشمند هستند.

برای ثبت سفارش خرید روغن زیتون 100% خالص، طبیعی، ارگانیک و باکیفیت تضمینی می توانید از طریق ثبت درخواست در بخش گفتگوی آنلاین و نیز شماره های تماس شرکت در پایین صفحات و برگه ی تماس با ما اقدام فرمایید و محصول را در سریعترین زمان درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

مشاوره در خصوص ظرفیت خالی تولید محصولات

گفتگوی آنلاین با کارشناسان :

جهت دریافت مشاوره بصورت آنلاین در ساعات اداری می توانید از بخش گفتگوی آنلاین سایت که در پایین صفحه و سمت راست آیکون آن را مشاهده می فرمایید اقدام نمایید. و در صورت آفلاین بودن و خارج از ساعات کاری شرکت، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان از اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره با مدیر فروش :

مهندس زرقانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نویسنده مطلب :
سلامت محور پایتخت

سلامت محور پایتخت

اولین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری انواع گیاهان دارویی سلامت محور در کشور، بانک و مرکز فروش و تجارت انواع عصاره، اسانس و روغن های خالص و طبیعی، صادرات و واردات عمده انواع مواد اولیه گیاهی مورد نیازکارخانجات و صنایع داروسازی، غذایی و آرایشی بهداشتی، همچنین داروخانه ها و عطاری ها
شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جذاب باشد ...
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

شرکت سلامت محور پایتخت

دسته بندی محصولات

فقط تا 15 دی ماه فرصت دارید

خرید معجون ( ریچل ها ) با قیمت قبل