مرکز تخصصی و جامع تولید و تامین فرآورده های گیاهان دارویی

لوگوی شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت

تولید و فراوری روغن های گیاهی

بصورت عمده در شرکت تولید و فرآوری روغن های گیاهی سلامت محور پایتخت با شیوه های نوین و بالاترین میزان ماده موثره موجود در گیاهان دارویی جهت انواع مصارف بعنوان مواد اولیه کارخانجات تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی و مواد غذایی و نیز در بسته بندی های مختلف جهت مصارف عطاری ها و داروخانه های سراسر کشور انجام می پذیرد.

شناخت گیاهان دارویی

شناخت گیاهان دارویی مهمترین عناصر فرهنگ درمانی و سنتی اکثر جوامع است. این گیاهان به عنوان منابع طبیعی درمان بیماری‌ها و حفظ سلامتی انسان به کار می‌روند. شناخت این گیاهان شامل تشخیص، خصوصیات و استفاده‌های درمانی آنها می‌شود. در حقیقت، این مطالعه به ارائه روش‌های درمانی طبیعی با استفاده از گیاهان دارویی می‌پردازد که در بسیاری از موارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد. شناخت و استفاده مناسب از گیاهان دارویی می‌تواند به افزایش سطح سلامت و کاهش بروز بیماری‌ها کمک کند. تولید و فراوری روغن های گیاهی در مقیاس وسیع می تواند به بالا بردن سطح سلامت عمومی در کشور کمک شایانی نماید.

تولید و فراوری روغن های گیاهی

تولید و فراوری روغن های گیاهی

فرایند کشت و تولید گیاهان دارویی

فرایند کشت و تولید گیاهان دارویی یک فرآیند پیچیده و متخصصانه است که در آن گیاهان دارویی برای استخراج ترکیبات موثره خود کشت و به بار می‌نشینند. این فرآیند شامل انتخاب مناسب ترین مکان و زمین برای کشت، پرورش و نگهداری از گیاهان است. عواملی همچون نور، دما، رطوبت و خاک مناسب برای رشد گیاهان بسیار مهم هستند. همچنین، فرآیند کشت و تولید گیاهان دارویی شامل استفاده از تکنیک‌های خاصی مانند استفاده از نهاده‌های آلی و شیمیایی برای افزایش عملکرد و کیفیت محصول است. در نهایت، پس از رسیدن گیاهان به مرحله بلوغ، آن‌ها برداشت و به منظور استخراج ترکیبات دارویی ( مانند تولید و فراوری روغن های گیاهی ) خشک می‌شوند که در تولید داروها و محصولات دارویی استفاده می‌شوند.

فراوری گیاهان دارویی چگونه انجام می شود؟

تولید و فراوری روغن های گیاهی و دارویی به روش‌های مختلف انجام می‌شود. ابتدا گیاهان دارویی انتخاب شده برای تولید عصاره روغنی، در مناطق مناسب کشت می‌شوند. سپس در فرآیند استخراج، از اجزای گیاه مانند بذرها، گل‌ها، برگ‌ها یا ریشه‌ها استفاده می‌شود. عملیات استخراج از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود، از جمله استخراج با استفاده از حلال‌های آبی، حلال‌هایی مانند الکل و استخراج با استفاده از روغن‌های قابل حل در آب. در نهایت، عصاره روغنی تولید شده از طریق فرآیند تصفیه و تقطیر، از اجزای دیگر گیاه مانند مواد مضر یا آلودگی‌های ممکن جدا شده و به عنوان محصول نهایی به بازار عرضه می‌شود.

شرکت سلامت محور پایتخت بعنوان بزرگترین مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی کشور، موفق به تولید و فراوری روغن های گیاهی با روش های نوین و روز جهانی با بهره گیری از نیروهای متخصص خود گردیده و این محصولات را بصورت عمده جهت مصارف مواد اولیه ی کارخانجات صنایع غذایی و دارویی و همچنین تولید کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می نماید.

نام برخی از روغن های گیاهی معروف

روغن های گیاهی معروف به ترکیباتی اشاره دارند که از گیاهان استخراج می‌شوند و خواص دارویی، آرایشی یا طعم دهنده دارند. برخی از روغن های گیاهی معروف که توسط روش های تولید و فراوری روغن های گیاهی شرکت ما تهیه می شوند شامل عصاره روغنی آلوئه ورا، جینسینگ، زعفران، نعناع فلفلی، چای سبز، زنجبیل و گل رز می‌باشند. عصاره روغنی آلوئه ورا به دلیل خواص آنتی‌باکتریال و ضد التهابی خود در آرایش و محصولات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که عصاره جینسینگ برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین عصاره روغنی زعفران برای بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاوره در خصوص ظرفیت خالی تولید محصولات

گفتگوی آنلاین با کارشناسان :

جهت دریافت مشاوره بصورت آنلاین در ساعات اداری می توانید از بخش گفتگوی آنلاین سایت که در پایین صفحه و سمت راست آیکون آن را مشاهده می فرمایید اقدام نمایید. و در صورت آفلاین بودن و خارج از ساعات کاری شرکت، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان از اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره با مدیر فروش :

مهندس زرقانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نویسنده مطلب :
سلامت محور پایتخت

سلامت محور پایتخت

اولین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری انواع گیاهان دارویی سلامت محور در کشور، بانک و مرکز فروش و تجارت انواع عصاره، اسانس و روغن های خالص و طبیعی، صادرات و واردات عمده انواع مواد اولیه گیاهی مورد نیازکارخانجات و صنایع داروسازی، غذایی و آرایشی بهداشتی، همچنین داروخانه ها و عطاری ها
شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جذاب باشد ...
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

شرکت سلامت محور پایتخت

دسته بندی محصولات

فقط تا 15 دی ماه فرصت دارید

خرید معجون ( ریچل ها ) با قیمت قبل