مرکز تخصصی و جامع تولید و تامین فرآورده های گیاهان دارویی

لوگوی شرکت سلامت محور پایتخت

شرکت سلامت محور پایتخت

عصاره خشک چیست ؟ چگونه تولید می شود و چه کاربردهایی دارد؟ برای دانستن جواب این سوالات با ما در ادامه این مطلب از شرکت سلامت محور پایتخت همراه شوید.

قبل از هرچیز ابتدا به این موضوع بپردازیم که عصاره چیست؟

عصاره خشک چیست

عصاره خشک چیست

عصاره چیست؟

عصاره یا اسانس به ماده‌ای گفته می‌شود که از گیاهان، میوه‌ها یا دیگر منابع طبیعی به دست می‌آید و عطر و طعم خاصی را به غذاها، نوشیدنی‌ها، عطرها و محصولات آرایشی می‌بخشد. عصاره‌ها با استفاده از فرآیندهایی از قبیل استخراج، تقطیر، اسانس‌گیری یا سایر روش‌های شیمیایی به دست می‌آیند. سپس به عنوان یک ماده فعال در تهیه محصولات مختلف استفاده می‌شوند. عصاره‌ها اغلب به دلیل طعم و بوی قوی و متمایزی که دارند، در صنایع غذایی، آرایشی، دارویی و عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عصاره خشک چیست؟

عصاره خشک به محصولی گفته می‌شود که از گیاهان یا مواد طبیعی با استفاده از روش‌های خشک کردن دریافت می‌شود. در این روش، آب موجود در گیاه یا ماده طبیعی به صورت کامل یا جزئی تخلیه می‌شود تا عصاره در قالب پودر خشک به دست آید. این نوع عصاره به دلیل عدم وجود آب در آن، دارای عمر مفید بالا، حمل و نقل آسان و ذخیره سازی راحت است. عصاره خشک معمولاً در صنایع مختلفی مانند صنعت غذایی، داروسازی، عطرسازی و کشاورزی استفاده می‌شود.

خواص یا فواید عصاره خشک

فواید عصاره خشک براساس محققین و متخصصین در زمینه تغذیه و سلامت قابل توجه است. عصاره خشک یک روش پرکاربرد در تهیه مکمل‌های غذایی و داروهای گیاهی است. این نوع عصاره به دلیل غلظت بالا و عدم وجود آب، می‌تواند ترکیبات موثره گیاه‌ها را با حفظ خواصشان به مصرف‌کننده ارائه دهد. علاوه بر این، عصاره خشک به دلیل حجم کمتر نسبت به عصاره مایع، قابلیت حمل و نگهداری آسانتری دارد. برخی از فواید عصاره خشک شامل:

  • افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ها
  • بهبود قوام و طعم محصولات غذایی
  • افزایش قدرت ضد عفونی کنندگی
  • و افزایش طول عمر محصولات است.

شرکت سلامت محور پایتخت بعنوان بزرگترین تولید کننده عصاره خشک در کشور شناخته شده است. این شرکت به تولید عصاره خشک از گیاهان دارویی و غذایی با کیفیت بالا می پردازد و به شما امکان می دهد تا به راحتی و با قیمت مناسب عصاره خشک خود را از آن خریداری کنید.

ایران یکی از غنی ترین کشورهای تولید کننده گیاهان دارویی

ایران به عنوان یکی از غنی ترین کشورهای تولید کننده گیاهان دارویی و فرآورده های آن از جمله عصاره خشک در جهان شناخته می شود. این کشور برای قرون بیشماری به عنوان مرکز تولید و صادرات گیاهان دارویی مشهور بوده است. ایران با برخورداری از شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مناسب، به تنوع گوناگونی از گیاهان دارویی دسترسی دارد. از طریق کشت و برداشت این گیاهان، صنعت داروسازی در ایران توسعه یافته و به نتایج بسیار مثبتی در درمان بیماری ها و حفظ سلامتی انسان ها رسیده است. علاوه بر این، ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت، در تحقق اهداف بهداشتی جهانی نقش بسزایی دارد و گیاهان دارویی تولید شده در این کشور در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت سلامت محور پایتخت مفتخر است بعنوان برترین مجموعه کشت و صنعت و فرآوری انواع گیاهان دارویی مفید و موثر جهت مصارف مواد اولیه صنایع غذایی، دارویی و آرایشی کشور و منطقه، اقدام به تولید و پخش انواع عصاره پودری و مایع، اسانس پودری و مایع، انواع روغن های گیاهی خالص و طبیعی و معجون و گیاهنوش در حجم بالا نموده است و آنها را با قیمت تجاری و مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است.

جهت ثبت سفارش خرید انواع عصاره خشک و پودری بصورت عمده و جزئی، با کارشناسان بخش فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

مشاوره در خصوص ظرفیت خالی تولید محصولات

گفتگوی آنلاین با کارشناسان :

جهت دریافت مشاوره بصورت آنلاین در ساعات اداری می توانید از بخش گفتگوی آنلاین سایت که در پایین صفحه و سمت راست آیکون آن را مشاهده می فرمایید اقدام نمایید. و در صورت آفلاین بودن و خارج از ساعات کاری شرکت، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان از اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره با مدیر فروش :

مهندس زرقانی :

دیدگاهتان را بنویسید

نویسنده مطلب :
تصویر سلامت محور پایتخت

سلامت محور پایتخت

اولین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری انواع گیاهان دارویی سلامت محور در کشور، بانک و مرکز فروش و تجارت انواع عصاره، اسانس و روغن های خالص و طبیعی، صادرات و واردات عمده انواع مواد اولیه گیاهی مورد نیازکارخانجات و صنایع داروسازی، غذایی و آرایشی بهداشتی، همچنین داروخانه ها و عطاری ها
شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جذاب باشد ...
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

شرکت سلامت محور پایتخت

دسته بندی محصولات

فقط تا 15 دی ماه فرصت دارید

خرید معجون ( ریچل ها ) با قیمت قبل